Zamieszczony: wt, 13 Cze, 2017

Po co się pozycjonować?

Pozycjonowanie stron internetowych to temat coraz szerzej znany przedsiębiorcom, nawet tym, którzy nie mają zbytniego doświadczenia, ani wiedzy o działaniach w Internecie i kładą większy nacisk raczej na tradycyjne formy reklamy oraz promocji. Wciąż istnieje jednak duże grono osób, które nie tylko nie mają o tym procesie pojęcia, lecz nawet uważają, że nie potrzebują własnej strony internetowej. Jest to dość przerażające, patrząc na to, jak dużą rolę we współczesnym świecie odgrywa technologia oraz Internet. Dlaczego? Co takiego traci się, nie pozycjonując swojej strony internetowej?

  1. Ograniczony dostęp do klientów.

To podstawowa konsekwencja braku pozycjonowania strony. Proces zakupowy rozpoczyna się obecnie bardzo często od sprawdzenia usługi lub produktu w wyszukiwarce internetowej. Im wyżej więc znajdzie się dana witryna w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że właśnie na tej stronie klient dokona zakupu. Co w wypadku, gdy Twój sklep będzie na 67 stronie wyników lub nie będzie w nich go wcale? Odpowiedź jest chyba oczywista.

  1. Straty wizerunkowe.

To, czy jesteśmy widoczni w Internecie w dużej mierze wpływa na to, jak postrzegają nas odbiorcy. Nawet ktoś korzystający z Twoich usług od lat może chcieć sprawdzić, np. jak się z Tobą skontaktować lub dowiedzieć się, ile będzie kosztować u Ciebie produkt, z którego wcześniej nie korzystał. Nie znając adresu strony, zapewne wpisze nazwę firmy lub sformułowanie typu „sklep z butami poznań wilda”. Jeśli po dokonaniu tego czekać będzie go niespodzianka w postaci takiej, że z ofertą nadejdzie ktoś inny, nie Twoja firma, to nie tylko może odejść od Twoich usług, lecz też diametralnie zmienić zdanie o Twojej firmie. Możesz wydać się mało atrakcyjny, mało profesjonalny, niepodążający za obowiązującymi rynkowymi standardami. Krótko mówiąc, możesz być w oczach klienta kimś zacofanym, nierozumiejącym jego potrzeb. A przecież nie chcesz, by się tak stało…

  1. Straty finansowe

Mniejsze zyski  wynikające z mniejszego dopływu klientów są oczywiste, tego nie trzeba tłumaczyć. Jest jednak coś jeszcze. Wydałeś na swoją stronę mnóstwo pieniędzy, jest ona atrakcyjna i nowoczesna, ale jej nie pozycjonujesz? A może próbujesz ją wypromować, roznosząc ulotki? Jeśli tak, to także w tym miejscu ponosisz straty na działania promocyjne zupełnie bezcelowe, nieprzynoszące efektu, ponieważ niepołączone z innymi formami promocji, bardziej odpowiednimi w wypadku strony internetowej. Możesz wydać miliony na kampanię billboardową promującą ją, lecz, gdy nie będzie ona wysoko w wynikach wyszukiwania, to mało prawdopodobne, że klienci na nią trafią. Dlaczego? Wpisujesz w wyszukiwarce cały adres strony, czy jedynie nazwę firmy lub wyrażenia z nią związane? Jeśli bliższa jest Ci ta druga opcja, to masz odpowiedź.

Mam nadzieję, że te argumenty wystarczająco zobrazowały to, dlaczego warto pozycjonować swoją stronę internetową. Jeśli dalej jednak są wśród czytelników osoby nieprzekonane, to zachęcam, by po prostu samemu spróbować pozycjonowania, wybierając agencję interaktywną Web Lider oraz przekonać się na przykładzie własnej strony o tym, że warto z niego korzystać.

pozycjonowanie stron

Dodaj komentarz

XHTML: Możesz używać tych tagów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.